Hit ska vi åka igen!

I måndags packade vi in oss i bilen Tilda, Hugo, Sigrid, Josef, jag och Milo och styrde kosan mot Leksand. Picknickstopp i Filipstad...väldigt mys.
Vi kom fram lagom till lunch och åt på en thairestaurang. Godaste thaimaten jag någonsin ätit. Sedan åkte vi till Strands camping och checkade in. Superläge på vår stuga! Tilda, Josef och Hugo gick bort till Sommarlandet och badade och jag och Sigrid stannade i stugan och packade upp och fixade lite. På kvällen gick vi på minidisco och efter det minigolf. Underbart väder och alldeles alldeles jättetrevligt.
Nästa dag efter frukosten gick vi alla till sommarlandet. Så himla fin och bra park. Det lektes och badades hela dagen. Uppvärmda pooler och en massa rolighter. Lagomt med folk var det också så man behövde aldrig stå i kö för att åka någonting.
Senare på eftermiddagen gick vi till stugan och kollade fotboll och det stämningen var förstås på topp då Sverige gick vidare till kvartsfinal!!

På onsdagen åkte vi vidare mot Borlänge och Torsång där vi stannade och åt på ett café.Josef tog deras berömda hästräka, Hugo pannkakor och Tilda och jag varsin varm macka. Väldigt mysigt och gott. Vi blev tipsade om en bra badplats som vi åkte till. Uvbergsviken. Gräs ända ner till vattnet, skön sandbotten, långgrundt och en brygga för Hugo att hoppa från. Så bra som en badplats kan bli enligt oss.

Efter sol och bad åkte vi vidare och tog in på Mellsta camping där vi hyrde en stuga. Åkte sen in till Borlänge och åt grillbuffé på en mysig "parkrestaurang".
(null)

På torsdagen åkte vi hemåt. Stannade och lunch på ett ställe som hette Klacken om jag inte minns fel. God nyfångad lax. En riktigt mysig minisemester hade vi och vi planerar redan för att åka dit nästa år igen. Milo skötte sig alldeles utmärkt hela resan också!

Nu är vi åter i vår egen stuga. Madde och barnen kom ut på en fika igår förmiddag. Jättekul att träffa dem. De berättade att de skulle på teater på kvällen så det hängde vi med på. Bröderna Lejonhjärta . Riktigt bra var den! Hugo tyckte att det var hur spännande som helst.

Idag har vi också varit i stugan. Mamma kom cyklandes och hjälpte mig med lite bestyr. Bästa mammi❤️ På eftermiddagen åkte vi in till Mastis och kollade fotboll. Härlig stämning och soligt och skönt. Synd bara att fotbollssagan tog slut där men kul att de kom såpass långt som de gjorde ändå.
(null)

Ha det så bra så hörs vi snart igen!
Med kärlek❤️
Anna

Borlänge - borlänge - dalarna - leksand - leksands sommarland - leksands sommarland - semester - torsång